Leden 2015

Hrady a zámky v ČR podle krajů - II. část

28. ledna 2015 v 22:11 | Hanka |  Výběry
Dnes přišla na řadu druhá část přehledu hradů a zámků, které jsme navštívili v uplynulých osmi letech. Některé fotografie jsem pořídila ještě kompaktem.

Z každého kraje mám aspoň jeden snímek, jenom z Karlovarského žádný, ten je od nás na jednodenní výlet příliš daleko.

Kraje, ze kterých pocházejí hrady a zámky v dnešním článku, jsou vyznačeny žlutou barvou. Karlovarský je bílé místo na mapě, to ještě čeká na prozkoumání.

Kraje jsou opět seřazeny abecedně a jako první je tu

PARDUBICKÝ KRAJ

Litice - Kunětická hora - Svojanov ... Litomyšl - Nové Hrady - Pardubice (koukám, že bych si měla zopakovat abecedu)

PLZEŇSKÝ KRAJ

ten je pro nás taky hodně z ruky, mám odtud jen zříceninu hradu Rabí

STŘEDOČESKÝ KRAJ

ÚSTECKÝ KRAJ

i tady mám pouze jeden objekt, je to zřícenina hradu Kostomlaty

KRAJ VYSOČINA - I. část

KRAJ VYSOČINA - II. část

ZLÍNSKÝ KRAJ

To jsou všechny hrady a zámky, jejichž fotografie mám k dispozici, ovšem nejsou to zdaleka všechny, které jsme navštívili. K některým nemám použitelné snímky v digitální podobě, ale velkou spoustu jsem jich nafotila na kinofilmy. Nemám v úmyslu je skenovat, jejich kvalita je totiž dost bídná, a to jak po technické stránce, tak i po stránce záběrů a kompozice.

Kliknutím na název objektu se opět můžete dostat na dříve zveřejněný článek.

Pro dnešek se s vámi loučím a zítra se možná neukážu, jednak jdu dopoledne k zubaři a nemám tušení, jestli budu po zbytek dne použitelná, jednak nevím, co bych dala na blog. Momentálně mě nic nenapadá.

Přeji vám dobrou noc!

Ještě několik lednových záběrů

27. ledna 2015 v 22:00 | Hanka |  Příroda Třebíčska

Na dnešek jsem vybrala některé dosud nezveřejněné lednové záběry, abych přerušila hradní a zámeckou sérii. Všechny snímky, až na dvě výjimky, jsou z okolí Třebíče.

Pokud mě paměť neklame, 6. leden byl poslední krásný slunečný den. Od té doby už počasí za moc nestálo, aspoň tedy u nás. Toho dne jsem, mimo jiné, fotila u Vladislavi řeku Jihlavu.

15. ledna dopoledne vykouklo na chvíli sluníčko. V té době jsme s neteří venčily psy v lese u Budíkovic.

V sobotu 24. ledna byla mlha, následující dva snímky jsou z Vysokých Studnic na Jihlavsku, kde jsem fotila i kostel.

Zbytek záběrů je z neděle 25. ledna. První z nich jsem pořídila dopoledne u Velkého Boru.

Další tři jsou z nedělního odpoledne na kopci u Mastníka.

Poslední dva záběry jsem vyfotila u Okřešic.

Tím pro dnešek končím a zítra dám na blog druhou část hradů a zámků.

Přeji příjemný zbytek úterního večera a dobrou noc!

Hrady a zámky v ČR podle krajů - I. část

26. ledna 2015 v 22:32 | Hanka |  Výběry

Dnes tedy konečně došlo na slíbené barevné fotky. Tentokrát jsem pro vás z archivu vybrala hrady, zámky a tvrze, které jsme během uplynulých několika let navštívili. Zároveň jsem udělala přehled pro sebe, protože už se v památkách nějak ztrácím.
V dnešním článku je zhruba polovina z výběru fotografií, aby nebyl článek příliš dlouhý. Zbývající zveřejním v některém z příštích dnů.

Na mapě jsem vyznačila tmavší barvou kraje, ve kterých se památky z dnešního článku nacházejí.

Pokud budete mít zájem, můžete kliknout na názvy jednotlivých památek a připomenout si celý článek, ale do toho vás rozhodně nenutím, zabralo by vám to spoustu času.
Pozn.: hrad Landštejn a zámek Hluboká na blogu nejsou.
Kraje jsou seřazeny abecedně.

JIHOČESKÝ KRAJ

JIHOMORAVSKÝ KRAJ - I. část

JIHOMORAVSKÝ KRAJ - II. část

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ

LIBERECKÝ KRAJ

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ

OLOMOUCKÝ KRAJ

Snad se vám dnešní výběr aspoň trochu zamlouval.

Loučím se s vámi a přeji příjemný zbytek večera a dobrou noc!

Lednová neděle na Třebíčsku

25. ledna 2015 v 20:02 | Hanka |  Příroda Třebíčska

Malá změna plánu. Dnes neuvidíte fotografie hýřící barvami, protože u nás do rána napadlo nepatrné množství sněhu a mně se podařilo tento malý zázrak zdokumentovat a nafotit úplně neplánovaně několik záběrů.

Dopoledne jsme jeli vyvenčit mamčinu fenečku k Velkému Boru, což je rybník nedaleko Trnavy, pár kilometrů severně od Třebíče. Už jsem ho na blogu taky měla.

Tentokrát jsem fotky neodbarvovala, jen některé jsem trochu upravila.

Víc jsem toho nevyfotila, protože jsem musela házet klacek Taře, aby se pořádně proběhla.

Odpoledne jsme jeli, jako každou neděli, k přítelovým rodičům. Vzhledem k tomu, že se znatelně prodloužil den, vzali jsme to zpátky oklikou a mně se opět podařilo nafotit několik docela slušných záběrů.
Tyhle jsou od Petrovic ...

... břízy jsem fotila za pomalejší jízdy z bočního okna auta. Bylo to u Červeného mlýna nedaleko Nové Vsi. Jak vidíte (nebo možná v té úpravě ani nevidíte), spodek záběru je hezky máznutý ...

... křížek jsem fotila za jízdy, ale předním oknem, což je snadné ...

... tenhle záběr jsem pořídila u Račerovic opět bočním oknem, ovšem tentokrát mohl přítel na chvilku zastavit ...

... tento snímek jsem vyfotila u Okřešic stejným způsobem ...

... o kousek dál se dalo zastavit, takže jsem vylezla z auta a cvakla v mrazivém větru další dva záběry ...

... víc aktuálních snímků nemám a pochybuji, že zítra nějaké pořídím, proto už opravdu přijdou na řadu pestrobarevné fotografie z archivu.

Přeji vám příjemný nedělní večer a dobrý start do posledního lednového týdne!

Bez barev a bez nálady

24. ledna 2015 v 20:40 | Hanka |  Příroda ČR

No, vlastně ne tak docela, ona i pochmurná nálada je nálada.

Dnes odpoledne jsme po delší době vyrazili na pár hodin do přírody. Přes noc měl padat sníh, u nás tedy nepadal, takže jsme se opět probudili do šedivého nudného rána. Během dne se zdálo, že se počasí umoudří. Jednu chvíli dokonce vykouklo sluníčko. Vzali jsme tedy foťáky a po obědě se vydali na Jihlavsko. Během chvíle však zmizely kousky modré oblohy, udělala se mlha, zvedl se vítr a teplota klesla pod bod mrazu.
Něco málo se mi podařilo vyfotit i za těchto podmínek, ale fotky jsem raději odbarvila.

První dva snímky jsem pořídila ještě na Třebíčsku. Zastavovali jsme totiž pokaždé, kdy se vyskytl nějaký, aspoň trochu fotogenický, pohled.

Další zastávku jsme uskutečnili ve Vysokých Studnicích na Jihlavsku. Nad obcí stojí krásný hřbitovní kostel, který jsem už kdysi fotila zdálky. Dnes jsme se podívali blíž, ale fotky kostela zblízka na blog dávat nebudu, protože bez světla za nic nestojí. Počkám si na pěkné počasí a potom teprve kostel vyfotím v celé parádě. Opravdu za to stojí. Dnes jenom fotky kostela zdálky v mlze.

Na břízkách, které jsem vyfotila u hřbitovní zdi, je vidět, že se z mlhy začala tvořit námraza.

Detail rostlinky s námrazou na pozadí kostelního okna.

Pokračovali jsme v cestě a ještě několikrát zastavili na příhodných místech. Počasí bylo opravdu hrozné, foukal tak ledový vítr, že jsem byla vždycky během chvilky na kost zmrzlá. Na Jihlavsku je drsněji než u nás, na Třebíčsku.

V minulých dnech jste si na mém blogu užili barev dost, tak snad nevadí pro změnu černobílé snímky. Zítra nebo pozítří budou fotky z archivu opět hýřit barvami.

Loučím se s vámi a přeji příjemný sobotní večer a krásnou neděli!

Z obor a zoologických zahrad

22. ledna 2015 v 23:00 | Hanka |  Zvířata a ptáci
Do dnešního výběru jsem z archivu vytáhla fotografie z živočišné říše. Nejedná se však o tvory ve volné přírodě, ale v oborách, zámeckých parcích a zoologických zahradách.

Novohradskou oboru s daňky jsme navštívili v říjnu 2011.

Americké bizony jsme fotili u Veclova v květnu 2012.

Oboru u zámku Žleby jsme procházeli v červnu 2013.

Dále následují fotografie ze zoologických zahrad, které jsem vůbec neměla na blogu. Všechny jsou focené kompaktem v roce 2008.

Mějte se krásně a naviděnou pozítří!

Čtyři roční období v detailech

20. ledna 2015 v 22:44 | Hanka |  Výběry

Dnes jsem pro vás připravila další výběr a fotky jsem sestavila pro změnu do koláží. To mi tedy dalo pořádně zabrat. Nemám program na tvoření koláží, proto jsem musela velikost fotek pracně přizpůsobovat. Vlastně nemusela, nikdo mě k tomu nenutil, ale mě to náramně baví. Jenom teď nebudu vkládat články každý den, sestavy jsou časově dost náročné a já potřebuji přece jen občas uvařit, uklidit, vyprat, ... Mrkající

Zde tedy jsou čtyři roční období v detailech sestavených do více či méně zdařilých koláží. To už nechám na posouzení vám, návštěvníkům.

JARO

LÉTO

PODZIM

ZIMA

Tímto se s vámi na dva dny loučím a pro dnešek přeji dobrou noc!

Proměny počasí

18. ledna 2015 v 20:40 | Hanka |  Výběry

Našla jsem si novou zábavu. Předevčírem jsem zkusila sestavy fotografií, daly mi hodně práce a taky hodně vztekání a s výsledkem jsem nebyla zdaleka spokojená. Včera jsem si vymyslela další téma a vybrala z archivu fotky, jenže jsem je už nestačila zpracovat a dát na blog.

Dneska se mi to podařilo a docela v klidu.

Zalovila jsem hluboko v archivu a vybrala fotografie z uplynulých pěti let, vytvořila soubory podle počasí a seřadila je abecedně. Místa a data snad nejsou důležitá, proto jsem je neuváděla.

DEŠTIVO - tyto snímky byly opravdu pořízeny za deště

JASNO

MLHAVO

POLOJASNO

SKORO JASNO

SLUNEČNO

SNÍH a MRÁZ

VĚTRNO

ZATAŽENO

Pořád to ještě není ono, ale už mám aspoň jednotné rámečky. Kromě toho se mi v hlavě líhnou další nápady, tak vás jimi budu opět otravovat. Překvapený

Momentálně jdu dohánět resty.

Přeji krásný nedělní večer a příjemné dny v novém týdnu!

Uplynulý rok v souborech fotografií

16. ledna 2015 v 22:33 | Hanka |  Výběry

Konečně se mi podařilo dát dohromady přehled ve fotografiích za minulý rok! Syn mě pracně naučil, jak mám snímky sestavit, aby tvořily požadovaný celek. Dalo mu to pěknou práci, málem už nade mnou zlámal hůl, ale vydržel a podařilo se. Tímto mu děkuji za úžasnou trpělivost. Doufám, že teď už postup nezapomenu!

V některých měsících jsem musela snímky trochu přeházet, aby se daly lépe sestavit.

Zde tedy je moje "veledílo" ... chce to ještě vychytat nějaké mouchy. Mrkající

LEDEN 2014

11. 1. u Dalešické přehrady ... 18. 1. u Rychlovského rybníka (obr. 3) ... 25. 1. u Benetic (obr. 2)

ÚNOR 2014

1. 2. u Korolupského mlýna ... 8. 2. řeka Rokytná u Příštpa (obr. 3) ... 15. 2. kostel ve Velké Bíteši (obr. 2)

BŘEZEN 2014

8. 3. ve Starém Poddvorově ... 13. 3. Český Šternberk ... 21. 3. Valeč ... 22. 3. Hustopeče

DUBEN 2014

12. 4. u Krhovic ... 19. 4. u Hodova ... 26. 4. Bítov z rozhledny Rumburak

KVĚTEN 2014

1. 5. u Častotic ... 8. 5. u Předína ... 13. 5. Třebíč - Terůvky ... 25. 5. u Krasonic

ČERVEN 2014

7. 6. Bohdalov ... 14. 6. u Lukova na Znojemsku (obr. 4) ... 21. 6. Nová Říše (obr. 2) ... 28. 6. Kačležský rybník (obr. 3)

ČERVENEC 2014

12. 7. Panenská Rozsíčka ... 14. 7. u Hostimi ... 19. 7. Kvasetice ... 20. 7. u Zárubic

SRPEN 2014

2. 8. u Heraltic (obr. 2) ... 9. 8. u Klementic (obr. 1)... 10. 8. Sádek u Čáslavic ... 30. 8. u Přeckova

ZÁŘÍ 2014

6. 9. Olbramovice ... 7. 9. Moravský Krumlov ... 28. 9. Rouchovanka u Rouchovan

ŘÍJEN 2014

4. 10. údolí Doubravy ... 11. 10. Rokytná u Tavíkovic ... 28. 10. lom Horní Cerekev

LISTOPAD 2014

15. 11. Veselý kopec ... 22. 11. Znojmo ... 29. 11. u Benetic

PROSINEC 2014

13. 12. u Staré Říše (obr. 2) ... 20. 12. u Rokytnice (obr. 1) ... 28. 12. u Římova ... 30. 12. u Valdíkova

Úkol splněn, proto se s vámi pro dnešek loučím. Zítra zřejmě fotit nepojedeme, v tomhle počasí to ani nemá smysl, musí tedy přijít na řadu archiv nebo nucená přestávka.

Přeji vám příjemný zbytek pátečního večera a pohodový víkend!

Můj první letošní západ slunce

15. ledna 2015 v 19:19 | Hanka |  Západ slunce

U valdíkovského rybníčku jsme se 6. ledna zdrželi tak dlouho, že se mi podařilo vyfotit i západ slunce. Na obzoru se utvořily mraky a sluníčko do nich zapadlo jako do pruhované peřiny. Takový západ mám raději, než oblohu bez mráčku.

Sluníčko vyslalo na rozloučenou jeden dlouhý paprsek ...

... a pak se pomalu odkutálelo za obzor.

Od Valdíkova jsme to domů vzali trochu oklikou a cestou zastavili ještě jednou nad obcí Smrk u Vladislavi. Po západu slunce se na obloze ukázaly nádherné červánky, kterým jsme prostě nemohli odolat.

Tímto jsem vyčerpala všechny fotografie (kromě dvou kostelů) z konce loňského a začátku letošního roku, které jsem vám chtěla ukázat. Jinak jich mám v archivu ještě velké množství, někdy se můžou hodit.
Smůla je, že o víkendu bude zřejmě dost špatné počasí, takže nic nového nevyfotím. :(

Přeji vám příjemný čtvrteční večer!