Září 2013

Podzimní krajina jižních Čech

30. září 2013 v 22:56 | Hanka |  Příroda ČR

Včera jsem sice psala, že jsme počtvrté zastavili u jedné louky, ale v dnešním článku těch zastávek bude víc.

Občas nutně potřebujeme vyfotit krajinu pod úžasnými mraky ...

... tohle byla ta čtvrtá delší zastávka, v příkopu u silnice jsme totiž zahlédli ve vysoké trávě ocúny ...

... některé byly zamotané v trávě tak, že se nedaly pořádně vyfotit, ale pár celkem slušných snímků se mi podařilo ...

... za příkopem byla louka plná žlutých kytek ...

... mohl by to být oman vrbolistý ...

... počasí už nám touto dobou moc nepřálo, sluníčko se často schovávalo za mraky, kterých bylo čím dál víc ...

... za chvíli jsme jeli dál, ale ještě několikrát jsme zastavili kvůli focení, to však už byly jen krátké zastávky ...

... v poli jsme zahlédli párek bílých volavek, jenže byly hodně daleko, vyfotila jsem je z bočního okna teleobjektivem, samozřejmě jsme předtím zastavili ...

... mraků přibývalo a foukal i dost silný vítr ...

... během cesty jsme chvílemi jeli přes jižní Čechy a chvílemi přes jižní část Vysočiny, což snad u krajiny není potřeba oddělovat.

Zítra si zajedeme na jedno zajímavé místo na Vysočině.

Pro dnešek vám přeji dobrou noc!

Boží muka, kaplička a kostel

29. září 2013 v 21:15 | Hanka |  Církevní stavby

Minulý týden v sobotu jsme měli namířeno do jižních Čech. Chtěli jsme navštívit jeden klášter, který jsme si vyhlédli už dřív. Cestou jsme zastavili na několika dalších místech, jak to děláme pokaždé.

Nejdříve to bylo za Jaroměřicemi nad Rokytnou, kde jsme vyfotili Boží muka ...

... jak vidíte, počasí nám přálo ...

... další zastávka byla u Krnčic, do oka nám padla tato kaplička ...

... potom jsme to vzali na Častohostice, zastavili se na místním hřbitově a vyfotili KOSTEL SVATÉ BARBORY panny a mučednice ... je moc pěkně opravený ...

... počtvrté jsme zastavili u jedné louky, co jsme na ní vyfotili, vám ukážu až zítra večer.

Teď už vám jen přeji pohodový nedělní večer a krásné dny v novém týdnu!

Truckfest - osvětlené tahače

28. září 2013 v 21:30 | Hanka |  Reportáže

Konečně jsem se dopracovala k posledním fotografiím z Truckfestu v Hradci Králové!!!
Rozsvícené tahače vypadaly krásně, ale fotit z ruky se už moc nedalo. Musela jsem si nastavit vyšší citlivost, abych získala co nejkratší čas expozice. I tak byly časy dost dlouhé a moc fotek se mi nepovedlo.

Večer probíhala na letišti soutěž o nejlépe osvětlený tahač. Na soutěž jsme se nebyli podívat, fotila jsem jen tahače, které odjížděly na stanoviště nebo čekaly, až na ně přijde řada. Nic víc už vám k tomu asi neřeknu.

Tak, a je hotovo!

Moc děkuji těm, kteří měli trpělivost a ke každé části reportáže z Hradce napsali komentář. Zasloužíte medaili!!! ;-)))

Zítřkem počínaje, budu na blog dávat snímky, na jaké jste u mě zvyklí.

Ještě jednou děkuji, přeji krásný sobotní večer a pohodovou slunečnou neděli!

Kostely ve Vojnově Městci a západ slunce

27. září 2013 v 22:35 | Hanka |  Církevní stavby

Dneškem končí náš sobotní výlet 7. září.

Od Trhovokamenických rybníků jsme se vydali na zpáteční cestu s tím, že vyfotíme západ slunce, pokud najdeme vhodné místo. Projížděli jsme městysem Vojnův Městec a zahlédli krásný a zajímavý kostel nebo spíš hřbitovní kapli. Zbývalo ještě dost času, proto jsme zasravili a pořídili několik snímků.

Hřbitovní kaple (sv. Antonína, ale jistě to nevím) ...

... od hřbitova jsem vyfotila kostel sv. Ondřeje ...

... byl nejvyšší čas najít nějaké pěkné místo na vyfocení západu slunce, snažili jsme se, ale nic lepšího jsme nenašli ...

... sluníčko zapadlo a my uháněli k domovu.

Užili jsme si krásný den a viděli spoustu pěkných a zajímavých míst. Byl to moc prima výlet.

Zítra nás čeká poslední, pravděpodobně nejhezčí, série snímků z Truckfestu v Hradci Králové a v neděli už vám ukážu fotografie ze soboty 21. září.

Přeji vám dobrou noc a příjemný slunečný víkend!

Truckfest - večerní snímky

26. září 2013 v 21:18 | Hanka |  Reportáže

Když jsme jeli v sobotu 14. září do Hradce Králové, neměli jsme v úmyslu zdržet se na Truckfestu až do večera. To, že si tam vyfotím západ slunce, mě už vůbec nenapadlo!

Dnešní série snímků je z truckfestu předposlední, určitě si oddychnete a já nakonec taky.

Takhle to vypadalo na letišti v Hradci krátce po sedmé hodině večerní ...

... většina snímků byla pořízena v protisvětle, ale pár jsem jich vyfotila se zapadajícím sluncem v zádech ...

... počasí se dost zlepšilo, taky proto se nám nechtělo odejít, ale hlavním důvodem byla úžasně zajímavá, pro mě naprosto nezvyklá, atmosféra ...

... snad se vám dnešní snímky budou líbit.

Z Hradce jsme odjížděli po osmé hodině večer, to už se dalo fotit jen s velkými obtížemi, ale pár snímků se mi podařilo. Budou vážně poslední a uvidíte je v sobotu večer, ... tedy pokud na to ještě budete mít náladu!

Přeji vám pěkný čtvrteční večer a ještě lepší páteční ráno!

Trhovokamenické rybníky

25. září 2013 v 21:48 | Hanka |  Příroda ČR

Vracíme se o necelé tři týdny zpátky v čase, je sobota 7. září, krásný den a my jsme opět na Vysočině v kraji říčky Chrudimky.

Opustili jsme skanzen Svobodné Hamry a vydali se na další cestu. Ta nás zavedla k jednomu z Trhovokamenických rybníků ...

... vysoké zelené borovice ozářené sluncem a sytě modrá obloha je krásná kombinace ... tak záklon a pohled na nebe ...

... a zde už máme jeden z Trhovokamenických rybníků ... snímek byl pořízený v protisvětle ...

... modrá nahoře i dole, tenhle pohled se nám už dlouho nenaskytl ...

... nechyběla ani opuštěná loďka ...

... na břehu rostlo pár břízek, vzpomněla jsem si na Jarmilku ...

... v trávě u cesty se schovávalo pět hříbečků, tenhle byl nejhezčí ...

... na rybníku byly široké pásy a ostrůvky leknínů, ale nedalo se k nim dostat blíž ...

... u protějšího břehu se objevily labutě ...

... potom připlavaly k nám, takže jsem je mohla vyfotit zblízka, krmení obstarala rodina s malou holčičkou ...

... poslední tři snímky jsem fotila teleobjektivem. K rybníku se totiž nedalo dostat kvůli strmému zarostlému břehu, hledala jsem proto skuliny, skrze které bych mohla fotit ... větev spadlou do rybníka jsem vyfotila z několika úhlů, na první fotce jsou v popředí rozostřené listy nějakého keře ...

... poslední snímek od rybníka ...

... a pak cesta o kousek dál.

Závěrečnou sérii fotografií ze 7. září vám ukážu pozítří. Zítra se zase podíváme do Hradce. Možná, že se vám budou zítřejší fotky z truckfestu líbit víc, než ty předešlé.

Přeji vám pohodový středeční večer!

Truckfest - vyšperkované tahače

24. září 2013 v 22:08 | Hanka |  Reportáže

Námitky se neobjevily, tak je tu opět Hradec Králové.

Tentokrát bych vám chtěla ukázat, jak krásně a zajímavě byly pomalované některé tahače ...

.. tohle je úžasné umělecké dílo, navíc vyvedené v krásných barvách ...

... jeden z mnoha záběrů, který jsem pořídila v polokleče, touto dobou už se mi těžko vstávalo ...

... a ještě pár detailů na závěr ...

... na disku jsou vidět dva mírně střelení fotografové, vsadím se, že neuhodnete, kdo to je! ;-)))

... to je z Hradce prozatím všechno. Ještě mi zbývá materiál na dva články, a pak už dám s reportážemi pokoj.

Zítra se podíváme k jednomu krásnému rybníku.

Přeji vám pěkný zbytek večera a dobrou noc!

Zámek Svobodné Hamry

23. září 2013 v 21:59 | Hanka |  Zámky a zámecké parky

Počátkem 17. století postavili Sobkové z Kornic poblíž svých železných hamrů jednoduchou pozdně renesanční tvrz. Po smrti Jana Sobka připadly Hamry císaři a během dalšího století se majitelé střídali, až ves s tvrzí roku 1769 koupil Jan Norbert z Pöttingu, jehož potomci je drželi až do roku 1801. Majitelé se opět několikrát vystřídali, až Hamry roku 1860 koupila rodina Nevolů. Po požáru roku 1894 byl zámek novobarokně přestavěn. Roku 1950 zámek i s dvorem převzalo místní JZD, r. 1969 přešel do majetku obce, která jej po roce 1972 rekonstruovala. Zámek se stal součástí skanzenu Veselý kopec. (INTERNET)

Zámek, jako součást skanzenu, by měl být přístupný, což ovšem nebyl. Narazila jsem na tabuli se zákazem vstupu, tak jsem vyfotila zámek aspoň zvenčí. Ani do parku se nedalo jít.

Většina snímků byla pořízena v protisvětle, proto jsou barvy dost zkreslené a zámek je ve stínu ...

... zboku byl zámek krásně ozářený sluncem, ovšem pro změnu schovaný za plotem mezi stromy a keři ...

... víc fotek zámku nemám.

Dnešním článkem se loučíme se skanzenem Svobodné Hamry, ale náš výlet 7. září ještě stále nekončí. Pozítří uvidíte pro změnu kousek krajiny. Zítra se uvidíme opět v Hradci, pokud k tomu ovšem už nebudou výhrady.

Vzhledem k tomu, že astronomický podzim začal sice včera, ale až pozdě v noci, přeji vám pěkný večer prvního podzimního dne!

Truckfest - hasičské cvičení

22. září 2013 v 22:24 | Hanka |  Reportáže

Na Truckfestu v Hradci Králové nebyly k vidění jen závody tahačů, ale pořádaly se tam i různé další akce. Jednou z nich byla simulovaná dopravní nehoda a zásah hasičů. Akci uvedli moderátoři, ale pak předali slovo veliteli hasičů, který popisoval zásah hasičů krok za krokem.

Nejdříve bylo nutné připravit scénu. Na prostranství před tribunu byl dovezen zdemolovaný náklaďák a tahač přivezl dva hodně pochroumané osobní automobily ...

... několik silných mužů převrátilo náklaďák na bok a osobní vozy byly přemístěny z tahače na plochu letiště ...

... v náklaďáku i v osobních autech bylo zaklíněno několik lidí (jenom jako, i když tam byli fyzicky) ...

... hasiči stříhali hydraulickými nůžkami plech, aby se mohli dostat ke zraněným ...

... vzhledem k tomu, že hasiči zasahují u většiny dopravních nehod a jejich technika je na dost vysoké úrovni, dokážou v první fázi zastoupit lékaře. Zraněným nasazují límec na znehybnění krční páteře a pokládají je na zvláštní nosítka, která brání případnému poškození páteře ... tohle se týká hlavně profesionálních hasičů, dobrovolné sbory takové vybavení nemají ...

... nedokážu zdaleka reprodukovat všechno, co velitel hasičů říkal, byly to informace, které jsem slyšela poprvé. Vyšlo mi z toho jediné, a sice, že hasiči jsou neuvěřitelně skvělí obětaví lidé. Ukázku předváděl "Hasičský záchranný sbor Královéhradeckého kraje" a dobrovolní hasiči z Lochenice ...

... protože se vám v minulém článku z Hradce líbili psi, přidávám s nimi ještě pár snímků ...

... bílý si hrál s míčem a černý se snažil mu ho vzít, což se mu ne a ne podařit ...

... nakonec se to však černému přece jenom podařilo ...

... tím dnes končím a těším se naviděnou zítra ve Svobodných Hamrech.

Přeji vám dobrou noc a krásné pondělní ráno!

Svobodné Hamry

21. září 2013 v 22:31 | Hanka |  Skanzeny a chalupy

Svobodné Hamry je malá vesnička, která leží mezi Hlinskem a skanzenem Veselý Kopec v okrese Chrudim v Pardubickém kraji. Když jsme opustili Betlém v Hlinsku, namířili jsme si to právě sem.

Jeden snímek pořízený během přesunu.

Obec Svobodné Hamry vznikla ve středověku v blízkosti železárny a patřila k nejstarším střediskům se železářskou výrobou v regionu.
Uprostřed obce stojí vodní kovací hamr, budova s hamrem prošla rekonstrukcí a byla zpřístupněna veřejnosti ...

... zhruba naproti hamru stojí roubená hospoda z konce 18. století ...

... hospodu jsem obešla a vyfotila i zboku ...

... z otevřeného okna se linula vůně jídla a rocková muzika ...

... objevila jsem ještě jednu roubenou chalupu s pěknou zahrádkou, ale nenašla jsem o ní žádné informace ...

... ofocenou informační tabuli jsem tentokrát dala až na konec článku ...

... pro dnešek je to všechno, uvidíme se zítra.

Přeji vám příjemný večer posledního letního dne a krásnou první podzimní neděli!