Červen 2012

Oddychový čas

28. června 2012 v 21:43 | Hanka

Uplatňuji právo na oddychový čas, nejenže nemám v archivu žádné použitelné snímky, ale navíc jsem v docela slušné časové tísni, takže se s vámi do pondělka loučím. Zítra peču dva dorty a koláč, v sobotu pravděpodobně pojedeme na Šumavu a v neděli máme dvojitou oslavu narozenin. Doufám, že to jako omluva postačí! ;-)

Mějte se všichni krásně, přeji vám prima víkend a tady je něco pro štěstí.

Květiny z hadcové stepi

26. června 2012 v 22:38 | Hanka |  Rostliny

V sobotu jsem na Mohelenské hadcové stepi vyfotila i nějaké květiny. Bohužel, barvy jsou trochu zkreslené (obzvláště u modrých kytek), protože navečer už nebyl na takové snímky dostatek světla.

Bodlák nicí

Modřenec chocholatý

Ostrožka polní - stračka

Rozchodník bílý

Rozchodník ostrý

Rozrazil klasnatý

Šalvěj hajní

Tímto jsme se stepí skoncovali.

Úplně na závěr pro vás mám snímek, který jsem pořídila v neděli odpoledne na zahradě přítelových rodičů.

Drozd kvíčala

Pro dnešek už je to opravdu všechno, fotky došly, přeji vám dobrou noc a zítra uvidíme. ;-)

Letní podvečer na hadcové stepi

25. června 2012 v 20:19 | Hanka |  Západ slunce

Od řeky Oslavy jsme se v sobotu zajeli podívat i na Mohelenskou hadcovou step. Jezdíme tam poměrně často, ale tentokrát jsme byli na jiném místě. Na step jsme se dostali po šesté hodině, a to už začaly na obloze vystupovat hradby mraků, jednu chvíli jsme dokonce zmokli. Byla jsem dost zklamaná, protože jsem se těšila na západ slunce. Nakonec jsem si však stejně přišla na své, podívejte se!

První fotografii jsem pořídila v 18:20 a poslední ve 20:33 hodin.

To je z první letní soboty všechno.
Můj fotoarchiv opět zeje prázdnotou, lépe řečeno, nemám v něm už skoro žádné fotky, které by stály za zveřejnění.

Přeji vám pěkný pondělní večer! :-)

Makové pole a řeka Oslava

24. června 2012 v 22:22 | Hanka |  Příroda Třebíčska

Včera jsme se dostali ven až kvečeru, proto jsme nejeli daleko. Zdržovali jsme se jen na Třebíčsku, převážně v okolí Náměště nad Oslavou.

Nejprve jsme si kousek před Náměští vyfotili makové pole ...

... a pak jsme sjeli pod Mohelno k řece Oslavě ...

... pokusila jsem se o makrofotografie mravence, moc se mi nezdařily, mravenec nechtěl v klidu pózovat a k tomu ještě foukal vítr, že se mi třesou ruce, to už ani nepíšu, ... ale snaha byla! ;-)

... pokračování zítra!

Přeji pěkný zbytek první letní neděle, dobrou noc a prima dny v příštím týdnu!

Poslední jarní sobota

24. června 2012 v 0:29 | Hanka |  Příroda ČR

Dnešními fotografiemi ukončím náš výlet z poslední jarní soboty. Vrátím se ještě k dopoledni, kdy jsme se zastavili u rybníka nedaleko Komárovic. Pokud si vzpomínáte, byli jsme tam už začátkem června, ale za deštivého počasí. Tentokrát bylo nádherně, žáby opět skřehotaly jako o závod a malinké žabky téměř zmizely.

S modrou oblohou vypadal rybník úplně jinak ...

... nad vodou létaly vážky, ale ty se mi nepodařilo vyfotit, zvěčnila jsem jenom jedno šidélko páskované, které na chvíli přistálo na trávě ...

... poslední snímek a pak jsme pokračovali na zámek Kratochvíle, který už jsem vám ukázala ...

... navečer, po prohlídce Holašovic, jsme se zastavili u rybníka nedaleko Čakova ...

... a ještě později jsme se podívali do pískovny ve Stráži nad Nežárkou, to už byl večer ...

... opustili jsme pískovnu a vydali se na zpáteční cestu. Domů jsme přijeli asi o půl jedenácté večer.

Přeji dobrou noc a krásné prožití první letní neděle!

Holašovická okna

22. června 2012 v 22:32 | Hanka |  Skanzeny a chalupy

V Holašovicích se mi líbily květiny na oknech, hlavně surfinie, a odrazy ve skle, proto jsem si několik oken a pár surfinií v detailu vyfotila.

Vyfotila jsem si i konipásky, kteří poskakovali po trávníku ...

Pro dnešek je to všechno. Užijte si krásný první letní víkend!

Holašovice na slunci

21. června 2012 v 22:44 | Hanka |  Skanzeny a chalupy

Ze všeho nejdřív se omlouvám, že jsem poslední dva nebo tři dny zanedbávala vaše blogy i ten svůj. Nebylo to mojí vinou, netuším, co se dělo na blogu.cz, ale vůbec jsem se nemohla dostat do správy blogu a u nikoho, včetně mě, mi nešly otevřít komentáře. Dneska se zdá být všechno v pořádku, takže můžu pokračovat v naší sobotní cestě.

Prohlédli jsme si zámek Kratochvíli, zastavili jsme se u Podroužku a dneska se podíváme do Holašovic. Někteří z vás si možná pamatují na Holašovice z loňského srpna. Tehdy jsem je fotila v dešti a slíbila jsem, že se do této vesničky podíváme za lepšího počasí, což jsme udělali. Můžete porovnat jak vypadají Holašovice v dešti a na slunci.

V Holašovicích zůstaneme i zítra. Doufám, že navštívím i vaše blogy a odepíšu na komentáře. Momentálně musím ještě zpracovat bednu jahod, kterou mi před hodinou přivezla jedna bývalá spolupracovnice.

Přeji dobrou noc!

Rybník Podroužek u Netolic

18. června 2012 v 22:45 | Hanka |  Příroda ČR

Strávit celý den v jižních Čechách a nevyfotit žádný rybník by prostě nešlo, to sami uznáte. U jednoho jihočeského rybníka jsme se zastavili po prohlídce zámku Kratochvíle kousek za Netolicemi. Dali jsme si svačinu a pořídili pár snímků.
Rybník má docela pěkný název, jmenuje se Podroužek.

Snímky jsou si hodně podobné, k rybníku byl totiž dost omezený přístup, fotila jsem prakticky z jednoho místa ...

... zítra budeme v cestě po jižních Čechách pokračovat.

Přeji klidnou noc.

Státní zámek Kratochvíle

17. června 2012 v 21:10 | Hanka |  Zámky a zámecké parky

Nedávno jsem si říkala, že poslední dobou navštěvujeme až moc často zámky a zámecké parky, že bych s tím už mohla na chvíli přestat, bohužel, ono to nějak nejde! Jarmilka mě totiž tak navnadila svým pátečním článkem, že jsem příteli navrhla, abychom zajeli do jižních Čech. Kupodivu, návrh byl přijat a my se v sobotu dopoledne vydali směrem na České Budějovice a dále do Netolic navštívit státní zámek Kratochvíle. Počasí bylo na fotografování zámku přímo skvělé.
O historii nebudu psát nic, bylo by to nošení dříví do lesa, pokud máte zájem, nakoukněte k Jarmilce, tam se dočtete spoustu informací. Pokud by vám nestačily, můžete se podívat ještě třeba sem.

Zvu vás na prohlídku exteriérů renesančního zámku Kratochvíle ...

... docela mě překvapilo, že se v areálu zámku pohybovalo poměrně málo návštěvníků, vzhledem k nádhernému místu i počasí, mi to přišlo divné. Nebýt tří svateb, které se tam právě konaly, by zámecký park působil skoro opuštěně ...

... zámek je obehnán vodním příkopem, jenom škoda, že voda byla dost kalná ...

... zajímavě řešená bylinková zahrada ...

... prohlídka skončila, odcházíme ...

... pokud by to někoho zajímalo, uvnitř zámku jsme nebyli.

Přeji všem pěkný zbytek neděle. :-)

Červnová večerní obloha

15. června 2012 v 21:33 | Hanka |  Západ slunce

Poslední zastávku jsme minulou sobotu udělali kvůli krásně zbarvené večerní obloze. Téměř celý den pršelo a bylo zamračeno, večer se však začalo vyjasňovat. Západ slunce sice nevyšel, ale obloha po západu se mi svým způsobem líbí ještě víc. Podmínkou je ovšem nějaký pěkný osamělý strom. Následující snímky jsem nafotila po deváté hodině večerní v rozmezí deseti minut.

Tímto jsem uzavřela minulou sobotu a zítra vyrážíme do terénu pro nové zážitky a fotografie.

Přeji vám pěkný zbytek pátečního večera, dobrou noc a krásný víkend!