Duben 2012

Zámek v Holešově

30. dubna 2012 v 21:42 | Hanka |  Zámky a zámecké parky

Zámek Holešov jsme navštívili při naší sobotní cestě k Hostýnským vrchům. Míjeli jsme ho, když jsme jeli fotit kytky na Stráních, a moc se nám líbil. Zblízka byl ještě hezčí, i když trochu ošumělý.

Posuďte sami ...

... "Visatec" Davida Černého nad průčelím zámku ...

... podloubí a vodotrysk na nádvoří ...

... pohled na zámek z parku ...

... a nakonec věž s hodinami ...

... příště nakoukneme do zámeckého parku.

Pod Hostýnskými vrchy

28. dubna 2012 v 23:58 | Hanka |  Příroda ČR

Dnes ráno jsme s přítelem zamířili do Zlínského kraje pod Hostýnské vrchy. Tentokrát jsme si cestu nenaplánovali sami, ale dostali jsme pozvání od blogerky Janynky, kterou mnozí z vás znají. Nedaleko Slavkova pod Hostýnem se totiž nachází přírodní památka s názvem Stráně, kde roste velice krásná a vzácná květina, vstavač bledý. Janička byla tak hodná a zavedla nás do této lokality a ukázala nám ještě další zajímavá místa. Přítel fotil a my jsme si s Janou povídaly. Strávili jsme spolu čtyři krásné hodiny, za které Janičce moc děkuji.

Podívejte se, co jsem mezi povídáním nafotila.

Nejprve jsem uviděla nádherného slepýše, ale byl na mě moc rychlý, vlnil se a pořád se mi schovával ...

... v rezervaci rostlo velké množství prvosenek jarních, tolik jsem jich ještě nikde neviděla ...

... a tohle je vstavač bledý ...

... nafotila jsem i snímky krajiny, ze Strání byl krásný výhled ...

... potom nás Jana zavedla na místo, kde kvetly velké trsy blatouchů ...

... o kousek dál jsme viděli tento rybník ...

... po čtyřech hodinách brouzdání příjemnou krajinou jsme Janu odvezli domů, rozloučili se a pokračovali v cestě ...

Snímků mám, samozřejmě, mnohem víc, fotila jsem různé kytky, které mi Jana ukázala, jsem jí moc vděčná, protože sama bych je nenašla, a pokud ano, stejně bych nevěděla jak se jmenují, ale to zase bude jiná kapitola.

Poznámka: V úvodu jsem špatně uvedla lokalitu, místo Slavkova jsem napsala Bystřici pod Hostýnem. Janičko, děkuji za upozornění!

Jedlový důl - cesta zpátky

26. dubna 2012 v 22:38 | Hanka |  Příroda ČR

Minulou sobotu jsme brouzdali Jedlovým dolem skoro sedm hodin, když se sluníčko začalo sklánět k západu, nastal čas vrátit se zpátky k autu. Jak jsem psala v prvním článku této série, cesta do kopce byla náročná, ale šlo to, zpáteční cesta byla mnohem dramatičtější. Sníh během dne trochu roztál a pořádně to na něm klouzalo, já už taky byla hodně utahaná.
Klouzali jsme tedy dolů a cestou ještě nafotili nějaké snímky ...

... na jednom místě jsem uklouzla tak, že jsem padla na ruku a ještě narazila hlavou do stromu, až to zadunělo (jenom jsem nepoznala kde), naštěstí jsem měla pletenou čelenku, takže se nestalo nic stromu ani hlavě ...

... potom jsem přelézala padlý strom a zůstala jsem viset za nohavici, zachránil mě stativ, o který jsem se opřela, jinak bych padla přímo na nos, takhle jsem si jenom trochu odřela kotník ...

... vůbec netuším, jak se to mohlo stát, ale z ničeho nic se mi z foťáku vysypaly baterky, podotýkám, že kvalitní, stály 600 Kč, naštěstí to bylo na místě, kde se daly posbírat ...

... nevím, jestli jsem zakopla o nějaký kořen nebo o svou vlastní nohu, ale najednou jsem padala ze stráně, na krku foťák, v jedné ruce stativ, ve druhé brašna, neměla jsem prostě šanci, nejspíš museli zapracovat andělé strážní (jeden by na mě nestačil), protože jsem sletěla v místě, kde nebyl sráz příliš prudký a navíc tam rostlo křoví, které mě zadrželo, jinak bych asi skončila až ve vodě ... přítel Jaroslav na mě jenom nevěřícně koukal ...

... v jednom místě jsme ještě slezli k vodě, ale byla jsem už tak unavená, že mě focení přestalo bavit, začala jsem se tedy šplhat zpátky, vzala jsem do jedné ruky obě brašny a ve druhé jsem měla stativ s připevněným foťákem. Co myslíte, že se stalo? Po dvou krocích jsem levou nohou šlápla na silnou větev, pravou nohou jsem o ni zachytila a už jsem ležela na zemi, jak široká, tak dlouhá, stativ s foťákem ležel taky, ale nic se mu nestalo, uffff, zato mně ano, narazila jsem si pravou ruku a levé koleno, chvilku jsem ležela, protože mě pád trošku vyvedl z míry, ale pak jsem se otřepala a výstup dokončila ... tohle přítel neviděl, byl totiž cele zaujatý fotografováním ...

... jak mi trochu otrnulo, ještě jsem chvilku fotila, líbilo se mi třeba seskupení skal, brodili jsme se k němu hodně vysokým sněhem, když jsem připravovala stativ, zabořily se mi do sněhu naráz obě paty a já kecla do té špinavé studené hnusoty, seděla jsem si v ní a chechtala se, vstát jsem nemohla, nebylo se o co opřít. Přítel naznal, že vypadám jako chrobák a z toho nadělení mě s vynaložením značné námahy vysvobodil ...

... ještě jeden snímek, tentokrát bez kolize ...

... a poslední, to už jsme byli kousek od auta ...

... snědli jsme zbytek svačiny a vydali se na cestu k domovu, trvala necelé tři hodiny.

Doma jsem zjistila, že mám pod kolenem podlitinu velkou jako slepičí vejce, dala jsem si na ni studený obklad, zatáhla obinadlem a ráno byla podlitina pryč, ovšem modřinu mám ještě dneska a koleno mě docela slušně bolí.
Na sobotním výletu jsem si obstarala pořádnou rýmu, kašel, bolení v krku a pár modřin a odřenin. Všechno se mi daří postupně likvidovat, většinou to prostě rozchodím.
Už se těším na další výlet, v sobotu máme zase něco v plánu, ale tentokrát to bude bez sněhu a bezpečnější, aspoň doufám! ;-)

Jizerky - peřeje na Jedlové

25. dubna 2012 v 20:57 | Hanka |  Příroda ČR

Nejdříve se omlouvám, že jsem včera nestihla dát na blog pokračování z našeho sobotního výletu. Měla jsem totiž dost náročný den. Děkuji za pochopení! :-)

Kromě vodopádů jsme fotili i peřeje na říčce Jedlová. Není jich moc, protože k říčce byl kvůli sněhu špatný přístup.

Příště (raději už neslibuji, že to bude zítra) dám na blog pravděpodobně poslední snímky z výletu do Jizerských hor.

Přeji všem pěkný zbytek večera.

Jizerské hory - vodopády na Jedlové

23. dubna 2012 v 23:00 | Hanka |  Příroda ČR

Vodopády na Jedlové byly hlavním cílem naší sobotní cesty. Strávili jsme u nich několik hodin. Bohužel, kvůli sněhu k nim byl dost špatný přístup, na některá místa jsem se neodvážila, ale pár fotek se mi přece jenom podařilo.

... nad Velkým vodopádem jsem vyfotila tyhle zajímavé kořeny ...

... tohle už není vodopád, ale jez ...

... zítra budeme pokračovat, ... dobrou noc!

Jizerské hory - Jedlový důl

22. dubna 2012 v 21:45 | Hanka |  Příroda ČR

Na včerejšek jsme měli naplánovaný delší výlet, a to do Jizerských hor, které jsou od nás daleko skoro 300 km. Domluvili jsme se, že bude stačit, když vstaneme o půl sedmé, abychom nejpozději v půl osmé vyjeli, pokud by ovšem nepršelo. O půl sedmé, samozřejmě, pršelo, tak jsme zase zalehli. Za půl hodiny však déšť ustal a objevila se modrá obloha. Vyrazili jsme s půlhodinovým zpožděním a jeli přes Prahu a Mladou Boleslav, kde jsme kvůli velké havárii museli sjet z dálnice, dále na Jablonec, a pak už tu byly Jizerské hory a Josefův důl. Zaparkovali jsme na místě zvaném "Lesní brána" a šli Jedlovým dolem proti proudu říčky Jedlová k vodopádu. Bylo krásné počasí, s čím jsme však nepočítali, to byl sníh. V Jizerkách ho místy leželo téměř půl metru. Neměli jsme do sněhu zrovna vhodnou obuv, sice jsme si vzali kožené sportovní boty, ale s mělkým vzorkem, takže nám to na sněhu dost klouzalo. Kdyby jen to, při každém třetím kroku jsme se do sněhu bořili až po kolena. Já měla během půl hodiny do půl lýtek mokré džíny a v botách mi pěkně čvachtalo ...

... postava vpředu je můj přítel, klidně mě nechal svému osudu ...

... fotila jsem všechno, co mě nějak zaujalo, třeba skály ...

... přes cestu ležely na několika místech padlé stromy ...

... nešli jsme jen po cestě, ale šplhali i po stráni k řece, což bylo, kvůli sněhu a pod ním schovaným kamenům a dírám, dost riskantní ...

... cesta dlouhá 1 km byla za daných podmínek dost náročná, ale nahoru to ještě šlo ...

... naše první delší zastávka byla na vyhlídce u vodopádu nad "Pekelnou tůní", to však necháme na příště ...

Květinový čtvrtek

19. dubna 2012 v 21:18 | Hanka |  Rostliny

Zásoby fotografií pomalu docházejí, už jsem se dostala téměř na dno archivu.

Dnes vám chci ukázat pár jarních kytek, které jsem nafotila v poslední době při našich cestách na Třebíčsku.

Blatouch bahenní

Modřenec (z naší miniaturní zahrádky)

Mochna jarní

Podběl obecný

Pryšec kolovratec (aspoň doufám) ... Mokrýš střídavolistý ... na omyl mě upozornil Radim (komentář č. 42) ... děkuji, Radime!!!

Violka rolní

Snad bude v sobotu aspoň trochu slušné počasí, abych mohla doplnit zásobu fotografií.

Život v přírodě

16. dubna 2012 v 22:12 | Hanka |  Zvířata a ptáci

Minulé pondělí jsem vyfotila i několik exemplářů z živočišné říše. Všechny snímky jsem fotila teleobjektivem a pak udělala dost velký výřez, proto nejsou moc kvalitní.

Nejprve jsme na jednom poli viděli čápa, který hledal něco k snědku ...

... potom jsme v dálce zahlédli lišku, než nám to však došlo, byla pryč ...
... na jedné vyhlídce, jsme vyrušili zajíce, který vzal nejdřív do zaječích ...

... ale pak si v klidu sedl a drbal se hezkou chvíli za uchem ...

... načež v pohodě odhopkoval ...

... všude kolem nás se ozývalo hašteření neposedných vrabčáčků, kteří ustavičně létali sem tam, pár se mi jich podařilo "ulovit" ... tyhle snímky jsou, bohužel, hodně zrnité ...

... na zpáteční cestě jsme v poli uviděli párek bažantů, jenže nebylo kde zastavit, popojeli jsme tedy na vhodné místo, zastavili a vrátili se pěšky, bažanti na nás ovšem nečekali! :-(

Hrátky se sluníčkem

15. dubna 2012 v 20:21 | Hanka |  Rostliny

Když už jsem v pondělí nevěděla, co mám fotit, hrála jsem si chvilku se sluníčkem.

Můj archiv se pomalu, ale jistě vyprazdňuje a nové fotky asi hned tak nebudou.

Přeji všem pohodový nedělní večer a pěkné dny v novém týdnu.

Na březích Rokytné

14. dubna 2012 v 22:40 | Hanka |  Příroda ČR

V lese na březích Rokytné toho zatím moc vidět nebylo, všude leželo většinou jen uschlé listí, protože však krásně svítilo sluníčko, vrhaly stromy zajímavé stíny. Ty fotím moc ráda.

... aby to nebylo tak jednotvárné, v lese jsem objevila i několik petrklíčů (prvosenka vyšší) ...

... to je pro dnešek všechno.

Přeji vám dobrou noc a pěknou neděli.