Říjen 2011

Podzim na Vlčím kopci

30. října 2011 v 21:25 | Hanka |  Příroda Třebíčska

Včera jsme se opět vydali hledat podzimní barvy. Našli jsme je nedaleko Náměště nad Oslavou, na Vlčím kopci, který už ode mě znáte z dřívějška. Bylo zataženo, což nám nevadilo, protože tentokrát jsme si s sebou vzali stativy.

Na kraji lesa jsme zaparkovali auto a dál šli pěšky zlatě zbarvenou bukovou alejí ...

... líbily se mi kořeny buku s houbami, jsou to pravděpodobně václavky, ale jistě to nevím ...

... tady jsme za závorou v areálu rekreačního a školícího střediska ...

... sestupovali jsme do údolí, klouzali po spadaných bukvicích a fotili všechno, co nás zaujalo ...

... občas jsme přelézali i stromy padlé přes cestu ...

... zpáteční cestu jsme si "zkrátili" šplháním do prudkého kopce, díkybohu, že jsem měla stativ, mohla jsem se o něj opřít, jinak bych kopec nezdolala, ... dokonce se mi podařilo ještě něco vyfotit ...

... poslední snímek, to už jsme se vyškrábali nahoru ...

... z Vlčího kopce jsme jeli na jiné místo, ukážu vám ho v některém z příštích dnů.

Státní hrad Lipnice

29. října 2011 v 22:54 | Hanka |  Hrady a tvrze

Když jsme minulou sobotu odjížděli ze Stvořidel, sluníčko pořád svítilo, a proto jsme se ještě zastavili v Lipnici nad Sázavou a zašli ke stejnojmennému hradu. Bohužel, ve čtyři hodiny odpoledne už byl hrad zavřený, proto jsme mohli fotit jenom zvenčí.

Z jedné strany byl hrad krásně nasvícený ...

... jako spousta dalších památek i tento hrad se v současnosti opravuje ... za stromy je ukryté lešení ...

... na druhé straně byl hrad ve stínu, obloha na některých fotkách je v protisvětle úplně bílá nebo spíš šedivá ...

... ještě dva snímky se sluncem osvětlenou částí hradu ...

... pod hradem se nachází socha a památník Jaroslava Haška ...

... pro dnešek je to opět všechno. Přeji vám příjemnou prodlouženou noc!

Stvořidla - procházka končí

26. října 2011 v 20:29 | Hanka |  Příroda ČR

Pro dnešek jsem vybrala několik posledních snímků z naší sobotních procházky po Stvořidlech. Sice mi ještě aspoň padesát fotek zbylo, ale ty jsou buď podobné těm, které už jsem publikovala, nebo jsou nepodařené.

To je ze Stvořidel všechno, máme však v plánu, pokud bude ještě nějaký pěkný podzimní víkend, zajet na Stvořidla znovu, ale tentokrát bychom šli o kus dál.

Stvořidla - v lesním šeru

25. října 2011 v 22:16 | Hanka |  Příroda ČR

Ani se mi nechce věřit, že ještě v sobotu bylo krásné slunečné počasí. Od neděle je zamračeno a od včerejška prší. Nedá se nic dělat, tak si na slunečnou sobotu aspoň zavzpomínáme, i když podle následujících snímků ji nepoznáte, všechny byly totiž nafoceny v lesním šeru.

V některých místech byl břeh Sázavy tak neschůdný, že jsme se museli vrátit na lesní cestu. V lese bylo málo světla, bývalo by to chtělo stativ, ale nějaké snímky se mi docela podařily i z ruky.

Zvu vás na procházku lesem na Stvořidlech.

Na závěr jedno lesní zátiší

Pro dnešek se s vámi loučím a přeji dobrou noc.

Stvořidla - řeka Sázava

23. října 2011 v 22:35 | Hanka |  Příroda ČR

Hlavním cílem naší včerejší cesty byla oblast, která nese název Stvořidla. Je to nejen rekreační středisko s autokempem, chatovou osadou, tábořištěm, penzionem, ... ale především nádherná přírodní rezervace na řece Sázavě.
Po úzké silničce se dá z obce Dobrovítova Lhota pohodlně dojet až do údolí, což jsme udělali, a pak se vydali po červené značce pěšky proti proudu řeky. Značená, docela dobře schůdná, cesta vedla lesem, ale my chtěli fotit hlavně řeku. Nastala obvyklá situace, šli jsme vysokou polehlou trávou, pod kterou bylo ukryto množství děr, kamenů a kořenů, prodírali jsme se houštím, přelézali a přeskakovali balvany, ... Když se nad tím zamyslím, není mi jasné, jak jsem to při své šikovnosti zvládla bez úrazu.
Dost povídání, zvu vás na procházku údolím Sázavy ve Stvořidlech.

Doufám, že se vám procházka líbila tak, jako mně.
Dobrou noc!

Rybníky na Vysočině

22. října 2011 v 22:52 | Hanka |  Příroda ČR

Dnes jsme měli po ránu nějaké vyřizování, proto jsme na výlet vyrazili až po deváté hodině. Byla pěkná zima, ale svítilo sluníčko a vypadalo to opět na krásný den. Poslední dobou máme na počasí docela štěstí.
Celý den jsme strávili na Vysočině, ale tentokrát jsme se vydali na severo západ. Hlavní cíl jsme měli stanovený, ovšem než jsme ho dosáhli, udělali jsme si ještě dvě kratší fotografické zastávky.

První zastávka byla na Jihlavsku za obcí Bílý Kámen nedaleko lomu u rybníka s názvem Lomák. Na snímcích je vidět, že už se podzim začíná přece jenom vybarvovat.

Přestože bylo po desáté hodině a sluníčko pěkně hřálo, ve stínu se ještě na trávě držela námraza.

Od Lomáku jsme jeli směrem na Humpolec a nedaleko obce Krasoňov nás zaujal další rybník. Podle mapy jsme zjistili, že se jmenuje Tuksa. Byl zpola vypuštěný a všude kolem ležely roztroušené kameny. Zdálky nám připadalo, že jsou některé z nich zakryté potrhanou pytlovinou. Když jsme však přišli blíž, čekalo nás překvapení, nebyla to pytlovina, ale zetlelá uschlá tráva. Vypadalo to velice zajímavě.

Od tohoto rybníku jsme pak pokračovali k hlavnímu cíli naší cesty, ... jaký byl náš cíl, uvidíte příště.

Přeji vám všem dobrou noc a krásnou slunečnou neděli. :-)

Obora v Nových Hradech

21. října 2011 v 22:47 | Hanka |  Zvířata a ptáci

Včera jsem psala, že v Nových Hradech ještě zůstaneme, ale přesuneme se o kousek dál. Přesunuli jsme se k oboře, která patří rovněž k zámku. Nový majitel rozšiřuje chov jelení a daňčí zvěře. Nejprve jsme byli u plotu obory sami a všechna zvěř se pásla na druhé straně, daleko od nás. I když jsem měla teleobjektiv, nebylo to nic platné. Později se však u plotu sešlo několik lidí, kteří přinesli plné kabele jablek a začali je házet do výběhu. V tu ránu bylo za plotem živo a my nestačili fotit. Bohužel se mi v tom frmolu nepodařilo udělat nějakou solidní skupinovou fotku, tak jsem aspoň nafotila několik daňků zblízka.

Tenhle snímek jsem pořídila, když nikdo, kromě nás, u obory ještě nebyl ... jak vidíte, nic moc ...

... potom přišli další lidé a vysoká (většinou to byli daňci) se začala zvědavě přibližovat ...

... na dalších fotkách jsou daňci zblízka ...

... daňci sbírali jablka a chroustali je, doufám, že jim ve větším množství neškodí ...

... pro dnešek se s vámi loučím pohledem do krásného daňčího oka ...

... a zítra vyrážíme na další lov! ;-)

Nové Hrady - park

20. října 2011 v 21:53 | Hanka |  Zámky a zámecké parky

Zde je slíbený park a zahrady u zámku Nové Hrady. Všechno jsme neprošli, jednak jsme měli málo času, jednak byla část areálu s křížovou cestou uzavřena kvůli jelení říji.

Altán v horní zahradě ...

... přírodní amfiteátr ...

... jeden z prastarých tisových keřů ...

... v obci Nové Hrady ještě zůstaneme, jenom se přesuneme o kousek dál, ... ale až zítra!

Zámek Nové Hrady

19. října 2011 v 20:56 | Hanka |  Zámky a zámecké parky

Při projíždění Vysočinou a pátrání po barevných stromech jsme vypátrali něco jiného. Zajeli jsme i do Pardubického kraje, kde v okrese Ústí nad Orlicí, leží ve stejnojmenné obci nádherný rokokový zámek Nové Hrady, nazývaný rovněž "České Versailles" nebo "Malý Schönbrunn".
Mnozí z vás tento zámek určitě znají, ale někteří ho možná uvidí poprvé. Uvnitř jsme nebyli, tak vás zvu alespoň na malou prohlídku zvenčí.

Pokud budete mít zájem, rády bych vám zítra ještě ukázala několik záběrů z parku a okolí zámku.

Toulky podzimní Vysočinou

18. října 2011 v 22:13 | Hanka |  Příroda ČR

Z Velkého Meziříčí jsme se v sobotu rozjeli ke Žďáru v naději, že objevíme pestře zbarvené stromy. Ještě je zřejmě brzy, protože stromy mají zatím listy zelené (i když sem tam už jsou vidět nějaké náznaky jiného zbarvení). Přesto jsem nafotila několik záběrů podzimní krajiny.
Doufám, že mi prominete, že už mám na blogu podobných snímků více.

Pro dnešek se s vámi loučím a přeji dobrou noc! :-)